Att börja träna på träningscykel

Vill du göra din underkropp super stark? Har du någonsin känt behovet av att få en ”magisk” utrustning som kan ta hand om dina fitnessbehov. Även när du känner dig för lat att gå till gymmet? Då ska du prova den allra bästa träningsautomaten som är träningscykeln.

Träningscykel på rullarOm du inte har en träningscykel

Men ändå vill göra några inomhus cyklingspass, kan du konvertera din vanliga cykel till en träningscykel. Genom att använda ett så kallat cykelstativ eller cykla på specialdesignade rullar. Båda metoderna tillåter dig att använda din vanliga cykel inomhus. Vilket är bra om du föredrar att cykla i hemmet innanför dörren. Och slippa regn och rusk samt vinterväder eller tung trafik.

Förutom att bränna 400 till 600 kalorier i en 45-minuters pass hjälper inomhuscykeln också till att omväxla din ämnesomsättning. I din kropps kaloribrännande motor. Och ger dig möjlighet att träna och stärka alla musklerna i benen, senor och knän. Utan att fälla upp dina lår. För att få ut det mesta av en inomhuscykelrutin. Kommer du att vilja hålla några grundläggande regler för näring och träning.

Cykling är övervägande en underkroppsövning. Följande muskler är din ”main movers” som är ansvarig. För att du trycker på dina pedaler runt och runt och åter runt.

Ät innan du börjar ditt pass

I motsats till vad du kanske har hört talas om fördelarna med att träna på tom mage. Är det smart att ge din kropp den energi den behöver för. Att köra hårt och få maximal nytta av träningen. Även om du tar ett tidigt morgonpass, ät något lite 30 minuter innan du börjar. Detta kan vara en liten banan, en skiva toast med sylt, eller en handfull fullkornsspannmål. Gör detsamma en timme eller två före eftermiddags eller kvällscykel sessioner genom att ha en kombination av protein och kolhydrater. Kanske ett litet äpple med matsked av mandelsmör eller några matskedar spårblandning.

TräningscykelCykling är en träning utan inverkan vilket betyder att den är särskilt lämplig för äldre personer. Och alla som tycker att springa är väl hårt för sina leder. Att åka en riktig cykel på natten eller i trafiken kan vara farligt. Det finns inga sådana risker med stillastående träningscykel vilket gör det säkrare.

Dela dina träningspass. Om du inte har tid för en 45-minuters cykelpass, gör två 25-minuters pass. Och du kommer att bränna lika många kalorier mellan de två som du skulle med en längre pass. Du kan till och med trycka på dig själv hårdare under en kortare session, som bränner mer kalorier. Hur som helst kommer du att skörda efterbränningseffekten två gånger om dagen. Istället för en gång, så att du kan bränna mer kalorier på 24 timmar.

Viktminskning

Detta borde ha toppat listan över cykelövningsförmåner. Vi försöker gå ner i vikt dessa dagar. Och din träningscykel kan vara grejen för dig. Eftersom det är en bra konditionsträning och det är också ett effektivt styrketräningstillfälle, cykling bränner ett stort antal kalorier. Cykling ger en dubbel effekt till dina viktminskningsmål, eftersom det inte bara bränner fett men också stärker och bygger muskler. Regelbunden cykling i jämn 20 minuter. Hjälper till att bibehålla vikt på dagar när du inte har mycket tid för träning.

Om du är utmattad efter ett riktigt hårt cykelpass. Ge inte dig själv tillåtelse att bli en soffpotatis för resten av dagen. Gör du det kommer du att äventyra de positiva kaloriförbrännings effekterna av din cykelträning och dina framsteg mot ditt viktminskningsmål. Ett bättre tillvägagångssätt är att cykla mer för att förlora mer vikt.

Förbättrad rörlighet

Cykling hjälper till att förbättra rörelsen av dina leder. Knä, anklar och höftled påverkas av cykling. När du trampar, roterar alla dessa leder, vilket är bra för sitt rörelseområde och leder och muskler blir också starka.

Bättre hälsa

Cykling hjälper inte bara till viktminskning utan förbättrar också din övergripande hälsa. Enligt expertisen lever en cyklist två år längre än icke-cyklister och lider 15% mindre sjukdom. Cykling är också fantastisk för kardiovaskulär hälsa. Därför förbättras den inre hälsan och ökar också livslängden. Är du redo för de fantastiska träningscykelfördelarna.

Träning cykel

Ha variation

Se till att det finns en variation i din träning. Om du trampar i samma takt i en timme utan någon variation får du inte önskade resultat. Eftersom dina muskler anpassar sig till rörelser som upprepas under lång tid. Därför måste du chocka dina muskler hela tiden med variationer. För att hålla din kropp på kanten och bränna maximala kalorier. Cykling, precis som löpband, har alternativ som berg, nedstigning, plattväg, motståndsvariation och mycket mer.

Blandade belysnings råd för ditt hem

Tips om olika arrangemang för olika rum

På sängbordet bredvid sängen kan du hitta lampor i olika former och material. Det som är viktigt är att de inte sprider ljus över hela rummet, stör de som vill vila. För att belysa det inre av skåp eller garderob. Kan vi använda oss av halogenlampor eller lysrör. Vilka ger oss ett bra ljus utan att orsaka värmeskador eller ändra färgerna på plaggen. Över speglarna kan du däremot använda justerbara spotlights.

Ljus armaturer

Använd gärna LED-Belysning

Att fixa ett LED-belysningssystem är mycket enkelt, speciellt med hjälp av speciella aluminium LED-profiler för montering på möbler. De är användbara och funktionella tillbehör, vanligtvis gjorda av aluminium och är indelade i olika typer. Bland vilka vi finner hörnprofilerna, idealiska för hörnbeslag och platta profiler. Avsedda för vägguttaget och underlättar tack vare den minsta estetiska effekten.

Vardagsrumsbelysning

Det är den del av hemmet som förvisso är mer komplext att belysa. Eftersom vi är vana vid att göra olika aktiviteter från dem. Därför bör den vara utrustad med ett specifikt belysningssystem för varje funktionsområde. För att välja direkt ljus, men även diffus eller indirekt belysning. Om du frågar hur man ska belysa huset. Är det därför i vardagsrummet mycket användbara justerbara reflektorer som ska monteras på ett tak eller i försänkta spår.

Om vi ​​vill förbättra med kvadraten ljus eller föremål som ska exponeras i skåp eller på hyllor i vardagsrummet. Kan du köpa några vägglampor för att placeras i ovanför hängande målningar. Och några spotlights som placeras ovanför en hylla eller ens tjänat den övre hyllan vad du vill lysa upp.

Att exponera en målning genom att placera ett väggmonterat punktljus ovanför det. Eller placera ett dekorativt mantel med en spårljus eller riktningsljus. Visa texturen på en murmur genom att installera infällda väggbrickor ovanför den. Eller placera en upplights bakom en växt för att accentuera sin form eller kasta tilltalande skuggor.

Sovrumsljus

Sovrumsbelysning i det belysta hemmet, en annan sak för barnrummet. Där pojkar och flickor kan utföra många aktiviteter som studier, lek, vila, läsa, etc. Som behöver rätt belysning. I sovrummet, då det måste ordnas en huvudbelysningskälla i taket med taklampa. Eller ljuskrona som stöder en bordslampa för skrivbordet som att utföra de uppgifter. Att komma ihåg att ljuset måste komma från sidan mittemot handen som vi skriver. Och en väggmonterad spotlight eller en bordslampa för sängbordet. För att undvika olyckor, särskilt om du har små barn. Så ska du undvika golvlampor och lampor på golvet. Som i leken kan bli tillhyggen eller falla omkull och bli farliga föremål för barn.

Väggmonterade lampor som flankerar en säng bör placeras 50 cm ovanpå sängens överdel eller 110 cm över det färdiga golvet. Förutsatt att du använder en vanlig 50 cm hög säng. Ställ den 115 cm över golvet för en 60 cm säng och 120 cm för en 70 cm säng.

belysning sovrum

Badrummets belysning

Det är viktigt att ge badrummet rätt belysning. När det gäller lamporna runt spegeln är de mest lämpliga de som filtreras eller skyddas av en skärm. Vilket förhindrar bildandet av skuggor och ändrar inte ansiktets färg. Dessutom sprider de hela området på ett utbrett och enhetligt sätt och stör inte ögonen. Om du väljer att sätta en enda central lampa, placera den 3-4 cm över spegeln; Alternativt kan du placera två applikationer överst, i spegelns hörn.

Färgade ljus används i Chroma-terapi (färgbehandling). Vissa spa-badkar kommer med dessa alternativ för att hjälpa till med stressreducering eller läkning. Vilket är en annan bra användning för denna belysning.

Att ansluta ett uttag till hårtork och rakapparat och ett uttag för spegel ljuset. Endast ett uttag för en eventuell dammsugare kan placeras lågt nära dörren på ett säkert ställe. Monteringen av jordadeuttag skall utföras av fackman. För din säkerhet.

belysning sovrum

Köket

använd gärna inbyggda belysningsposter för arbetsområdet för att tända utrymmet. Underskåpsljus är dock idealiska för att belysta ditt matberedningsområde korrekt. Du kan använda ljusslingor eller spottar för att jämnt tända utrymmet. Dessa kan döljas av en matchande skena längst ned i skåpet. Du kan också använda överkåpsbelysning med en mjuk framtoning eller för att markera en punkt. Hängande ljusarmaturer fungerar bra för att lägga till extra ljusstyrka över köksön. Och en lämplig hängande lampa eller ljuskrona ovanför köksbordet ger mer fokuserat ljus för måltiderna.

Om du fortfarande inte är nöjd me din belysning. Finns det experter där ute för att hjälpa dig. Arkitekter, inredningsarkitekter och köks- och badrumsdesigners kan hjälpa till med just dina belysningskrav.