Att börja träna på träningscykel

Vill du göra din underkropp super stark? Har du någonsin känt behovet av att få en ”magisk” utrustning som kan ta hand om dina fitnessbehov. Även när du känner dig för lat att gå till gymmet? Då ska du prova den allra bästa träningsautomaten som är träningscykeln.

Träningscykel på rullarOm du inte har en träningscykel

Men ändå vill göra några inomhus cyklingspass, kan du konvertera din vanliga cykel till en träningscykel. Genom att använda ett så kallat cykelstativ eller cykla på specialdesignade rullar. Båda metoderna tillåter dig att använda din vanliga cykel inomhus. Vilket är bra om du föredrar att cykla i hemmet innanför dörren. Och slippa regn och rusk samt vinterväder eller tung trafik.

Förutom att bränna 400 till 600 kalorier i en 45-minuters pass hjälper inomhuscykeln också till att omväxla din ämnesomsättning. I din kropps kaloribrännande motor. Och ger dig möjlighet att träna och stärka alla musklerna i benen, senor och knän. Utan att fälla upp dina lår. För att få ut det mesta av en inomhuscykelrutin. Kommer du att vilja hålla några grundläggande regler för näring och träning.

Cykling är övervägande en underkroppsövning. Följande muskler är din ”main movers” som är ansvarig. För att du trycker på dina pedaler runt och runt och åter runt.

Ät innan du börjar ditt pass

I motsats till vad du kanske har hört talas om fördelarna med att träna på tom mage. Är det smart att ge din kropp den energi den behöver för. Att köra hårt och få maximal nytta av träningen. Även om du tar ett tidigt morgonpass, ät något lite 30 minuter innan du börjar. Detta kan vara en liten banan, en skiva toast med sylt, eller en handfull fullkornsspannmål. Gör detsamma en timme eller två före eftermiddags eller kvällscykel sessioner genom att ha en kombination av protein och kolhydrater. Kanske ett litet äpple med matsked av mandelsmör eller några matskedar spårblandning.

TräningscykelCykling är en träning utan inverkan vilket betyder att den är särskilt lämplig för äldre personer. Och alla som tycker att springa är väl hårt för sina leder. Att åka en riktig cykel på natten eller i trafiken kan vara farligt. Det finns inga sådana risker med stillastående träningscykel vilket gör det säkrare.

Dela dina träningspass. Om du inte har tid för en 45-minuters cykelpass, gör två 25-minuters pass. Och du kommer att bränna lika många kalorier mellan de två som du skulle med en längre pass. Du kan till och med trycka på dig själv hårdare under en kortare session, som bränner mer kalorier. Hur som helst kommer du att skörda efterbränningseffekten två gånger om dagen. Istället för en gång, så att du kan bränna mer kalorier på 24 timmar.

Viktminskning

Detta borde ha toppat listan över cykelövningsförmåner. Vi försöker gå ner i vikt dessa dagar. Och din träningscykel kan vara grejen för dig. Eftersom det är en bra konditionsträning och det är också ett effektivt styrketräningstillfälle, cykling bränner ett stort antal kalorier. Cykling ger en dubbel effekt till dina viktminskningsmål, eftersom det inte bara bränner fett men också stärker och bygger muskler. Regelbunden cykling i jämn 20 minuter. Hjälper till att bibehålla vikt på dagar när du inte har mycket tid för träning.

Om du är utmattad efter ett riktigt hårt cykelpass. Ge inte dig själv tillåtelse att bli en soffpotatis för resten av dagen. Gör du det kommer du att äventyra de positiva kaloriförbrännings effekterna av din cykelträning och dina framsteg mot ditt viktminskningsmål. Ett bättre tillvägagångssätt är att cykla mer för att förlora mer vikt.

Förbättrad rörlighet

Cykling hjälper till att förbättra rörelsen av dina leder. Knä, anklar och höftled påverkas av cykling. När du trampar, roterar alla dessa leder, vilket är bra för sitt rörelseområde och leder och muskler blir också starka.

Bättre hälsa

Cykling hjälper inte bara till viktminskning utan förbättrar också din övergripande hälsa. Enligt expertisen lever en cyklist två år längre än icke-cyklister och lider 15% mindre sjukdom. Cykling är också fantastisk för kardiovaskulär hälsa. Därför förbättras den inre hälsan och ökar också livslängden. Är du redo för de fantastiska träningscykelfördelarna.

Träning cykel

Ha variation

Se till att det finns en variation i din träning. Om du trampar i samma takt i en timme utan någon variation får du inte önskade resultat. Eftersom dina muskler anpassar sig till rörelser som upprepas under lång tid. Därför måste du chocka dina muskler hela tiden med variationer. För att hålla din kropp på kanten och bränna maximala kalorier. Cykling, precis som löpband, har alternativ som berg, nedstigning, plattväg, motståndsvariation och mycket mer.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *